3. Ett fint idrottsminne

Det är svårt att välja ut ett specifikt idrottsminne då jag har väldigt många fina minnen från tiden när jag spelade basket. Alla cuper, turneringar och distriktsträningar, segrar, förluster och fina vänner kommer alltid att ligga mig varmt om hjärtat.

Men en höjdpunkt för vårt lag måste jag ändå säga var när vi tillsammans med några spelare från Marbo spelade SM i Stockholm. Vi hade under tidigare helger spelat matcher i både Nässjö och Eskilstuna, vunnit gruppen och gjort oss förtjänta av en plats i Stockholm där semifinalen och slutligen finalen skulle hållas.

Resan upp till huvudstaden skedde med en stor buss. De flesta av oss hade dessutom med sin familj vilket gjorde att bussen var så gott som fullproppad med förväntansfulla spelare och nervösa föräldrar. Den helgen bodde vi alla på hotell, åt god hotellfrukost och när vi inte spelade match umgicks vi med varandra. Detta var inte första gången vi tillsammans med laget bodde på hotell, och jag tror att det är viktigt att göra sådana saker också för att stärkas som lag. Vi hade en väldigt bra sammanhållning i vårt lag, alla var vänner och tränarna var fantastiska vilket så klart också spelar en stor roll. 

Slutligen kom vi till semifinal, hamnade på en tredjeplats och kammade därmed hem bronsmedaljen. Vi var jätteglada! Bilden nedan visar truppen Borås/ Marbo när vi var i Eskilstuna.


Kommentarer
Postat av: juventina

haha nej som tur var ;)

2011-02-15 @ 21:53:39
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: juventina

haha jaa jag blir hungrig själv nu :D längtar tills imorrn då jag ska äta det igen hihi :D

2011-02-15 @ 22:03:30
URL: http://josselita.blogg.se/
Postat av: juventina

haha eller huuuur, det borde jag fatta.. det är ju helt UPPENBART att denna "kvinna" ska vara på framsidan på ramla. Man får ju direkt upp en bild på henne framför sig ju när man hör ordet "ramla" :P



Haha, du får skratta.. jag klantarslet får skylla mig själv :(



Saknar dig med! <3

2011-02-15 @ 23:07:44
URL: http://josselita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0