Tänd ett ljus

Trots att det idag är första december (redan?!) så känns det verkligen inte som att det om bara några veckor är jul. Den där mysiga julkänslan som annars brukar fylla en under julen är hos mig i år som bortblåst, och det känns faktiskt lite tråkigt. Julen är ju annars en väldigt mysig högtid och tradition som varje år brukar ta slut alldeles för fort, så det gäller att passa på och njuta här och nu.

I ett tappert försök att höja julstämningen lyssnade jag idag på lite julmusik medan jag arbetade. Tänkte även ta helgens lediga dagar till att leta lite julklappar till mina nära och kära, och kanske hitta något som jag kan skriva upp på min önskelista, som för tillfället är helt tom. Vad önskar man sig när man en vecka efter jul åker iväg i över tre månader?!


©mikaelauhlmann.blogg.se

Lyssnade förresten på Knappen och Hakim på NRJ imorse och fick då höra årets julplåga (Ja, sommarplågor har vi ju hört talas om, men julplågor?! Haha) Och nog kommer det att bli en plåga om den spelas mycket. Jul hos Mange med Mange Makers. Jag och Karro skrattade så att tårarna rann, bra torsdagmorgon det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0