Torsdag 25:e november

Jo nog kom jag till Varberg idag alltid, förutom att tåget var fem minuter försenat imorses så var det inga problem. Problemet kom däremot när jag skulle ta mig hem. Tåget gick som det skulle från Varberg, men väl i Veddige stannade det för tekniska problem, såklart! Efter tjugo minuter utan att ha rört oss ur fläcken sa de att en buss var på väg för att ta oss vidare mot Borås, dock visste de inte när bussen skulle komma. Efter ytterligare tjugo minuter sa de att vi istället skulle invänta nästa tåg som skulle "haka" ihop sig med vårt, så vi kunde lugnt sitta kvar på våra platser. I över en timme stod vi alltså och väntade i Veddige, och när jag egentligen kunde varit hemma i mitt varma hem satt jag och frös på ett tåg. Precis vad man vill göra en torsdagseftermiddag!

Hur ska SJ klara av den kalla vintern som väntas komma, när de inte ens kan få tågen till att gå när det är några ynka minusgrader?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0