I just wanna live while I'm alive

Man tänker hela tiden, eller iallafall jag tänker, att det är långt kvar på terminen och fram till jul. Att det finns all tid i världen till att titta på föreläsningar, läsa kurslitteraturen och så vidare. Men om man tänker en gång till så förstår man att så inte är fallet. Det är 36 dagar kvar till julafton och endast 43 dagar återstår tills vi lämnar 2010 bakom oss och välkomnar ett nytt år. Till råga på allt kommer julstressen och julklappshysterin, som om man inte hade nog med tentor, inlämningar och redovisningar att tänka på innan dess. Nu låter jag som han Grinchen, ni vet han som ville förstöra julen. Haha. Jag lovar, så är verkligen inte fallet. Jag älskar julen och allt som hör därtill, julgranen, maten, umgänget och så julklapparna så klart, och jag längtar verkligen tills allt är över så man verkligen kan njuta av det också.

Kvällen har spenderats med Josse Josselito (tänker alltid på dogge doggelito, haha). Det var ett tag sedan vi sist sågs så prata behövde vi verkligen göra, om allt mellan himmel och jord. Det är så skönt att du är hemma igen Jos. Nu tänkte jag inta sängen innan jag somnar med huvudet mot datorn. Jag gick upp tidigt imorses och det blir minst lika tidigt imorgon eftersom jag ska jobba. Klockan 06.55 ska jag infinna mig på Ellos, pigg och glad. Eller ja, glad iallafall. Pigg kan jag med all säkerhet säga att jag inte kommer att vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0