Dagens goda gärning

Innan frukost idag var jag utlånad till en annan avdelning på jobbet eftersom det var ont om folk, och vad ser jag där? Jo en liten fågel som flugit in och inte hittat ut igen. Den satt på golvet framför att stort fönster och längtansfullt tittade ut mot friheten. Vi kunde helt enkelt inte bara låta den sitta där, utan jag tog på mig tjocka arbetshandskar och tog med mig den lilla fågeln till ett av de öppna fönstrena där jag försökte släppa iväg den. Men vad tror ni inte fågeln hade gjort då, jo borrat in sina klor i min ena handske och vägrade att släppa! Tror ni att jag fick panik eller?! Tänk att man kan vara rädd för en liten fågel i just det läget. Haha. Som tur var hjälpte Anna mig, tog den handsken som fågeln inte satt på och knuffade ut fågeln genom fönstret och stängde snabbt. Jag hoppas att den kom ihåg hur man flyger.


Kommentarer
Postat av: jos

jag tyckte det var gullig gärning iaf (A) hihi

2010-07-28 @ 03:38:40
URL: http://josslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0