Överraskning

Jag nämnde igår att jag skulle planera en överraskning. Mamma fyller nämligen år idag så tänkte att jag skulle överraska henne med fika när hon kom hem från jobbet. Större delen av dagen gick då alltså åt till att baka, och inte vad som helst. Jag bakade fyra stycken små prinsesstårtor! Det var inte det lättaste ska jag säga. Det hade nog vart mycket lättare att göra en stor, men jag skulle tvunget ha fyra små. Så efter mycket svordomar och kletande med grädde och vaniljkräm så hade jag fyra stycken, nått sånär runda små tårtor. Överraskningen lyckades och mamma anade ingenting. Hon blev riktigt glad, vilket var tur eftersom jag, min pappa och bror senare skulle lämna henne hemma för att åka till Göteborg och se på hockey - Frölunda mot Skellefteå.

Köpte även tulpaner i röda och gula färger. Härligt med tulpaner, de ger färg och man blir glad. Kan ju också nämna att tårtorna blev riktigt goda, till den som inte trodde det. Mamma frågade till och med om jag kunde baka 20 stycken till kalaset på söndag. Men detta var nog första och sista gången jag bakade små prinsesstårtor. Nästa gång får det bli stora!




Kommentarer
Postat av: elin

Så söta små tårtor=) gör några till måndag o ta med dig till mig=)

2010-01-29 @ 11:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0