Wappen der Familie

Familjen Uhlmanns släktvapen

Visste ni att familjen Uhlmann en gång i tiden var adliga? Det visste inte jag, tills jag en dag skojade med pappa om att det hade varit riktigt häftigt att heta von Uhlmann. Då säger han att vi en gång i tiden hetat det! Haha, lite förvånad jag blev då! Frågade farmor lite om hon visste något om det, när namnet försvann och varför det hände? Släkten Uhlmann sträcker sig tydligen flera århundraden tillbaka, men hon kunde inte direkt svara på varför von försvann. Så därför ska jag ta reda på det. Jag har alltså bestämt mig för att börja släktforska. Tror faktiskt att det kan vara ganska intressant, i alla fall att få reda på vad som egentligen hände tillbaka i tiden.

En sak jag säkert vet är att släktens gamla herrgård är förstörd, tror den förstördes under Andra Världskriget. Synd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0