Garderobrensning och kräksjuka

Eftersom jag aldrig kom i väg till Varberg tidigare idag fick jag ta på mig uppdraget att städa på mitt rum istället (begärt av mamma). Själv tycker jag inte att det va så farligt, men vad vet jag? Så tur i oturen var väl det att jag aldrig kom iväg, för nu har jag städat, dammat och till och med rensat i min garderob! Är ganska stolt över mig själv faktiskt att jag äntligen tog tag i en garderobrensning som jag fruktat över så länge. Alltid blir det samma sak, men jag kanske får användning av den tröjan igen. Till sommaren kanske? Och denna tröjan kan jag ha till vintern igen? Men jag stängde ute dessa tankar denna gången och slängde rubbet som jag inte använt sedan sist jag städade. Dock tycker jag fortfarande att det känns som jag inte slängt något alls, (eller så behöver jag bara en större garderob vilket är mer troligt) men jag fick i alla fall ihop en papperskasse med kläder som vi kan skicka till någon som behöver dem bättre, och en påse som ska slängas. Så jag är nöjd!

Just nu känner jag mig lite orolig. Min bror har fått någon släng av kräksjuka och ligger nu inne på sitt rum, och jag vill inte bli smittad. Eller rättare sagt, jag får inte bli smittad! Hur ska jag då hinna med att göra allt jag ska?! Omtentan i organisation och ledarskap är nästa vecka och har jag börjat plugga? Nej, så klart. Det är nog dags att göra det nu, så någon kräksjuka hinner jag verkligen inte med just nu.


Så här städad är min garderob för tillfället. Vi får väl se hur länge det håller sig. En vecka? Max!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0