Klockan är 18:24

Och jag har ingenting att göra. Eller egenligen har jag massor att göra, men jag vet inte vart jag ska börja. Har en omtenta i organisation och ledarskap om en vecka (?) och har inte börjat plugga. Gör kanske som förra gången och skiter helt i att plugga och får helt enkelt lita på turen, men klarar jag den inte då heller så får jag vänta ett år till nästa gång. Lite tråkigt att ha den efter sig då. Men just nu så bryr jag mig inte. Jag har börjat fundera på om detta verkligen är jag, och vad jag vill göra. Jag har aldrig varit den tjejen som sysslar med sånt som ekonomi och bokföring. Jag är kass på ekonomi och att ha hand om pengar! Jag gick teknikprogrammet på gymnasiet, så långt från ekonomi man kan komma ungefär. Mina dagar bestod av matte- och fysiklektioner, och tjaffs med Tommy om den globala uppvärmningen (Vår förre mentor är miljöaktivist och det va det enda han brydde sig om ungefär, miljön alltså). Så varför nu butikschef? Nej det blir något som jag måste fundera över. Har börjat kolla på lite andra kurser till hösten, men det är inte lätt när man inte vet vad man ska kolla efter! Är lite sugen på flygvärdinna. Varje år vi flygit sitter jag i flygstolen och tittar avundsjukt på värdinnorna som går fram och tillbaka i mittgången. Mera kaffe? Mera thé? Dessutom älskar jag att skriva. En skrivande flygvärdinna? Nej. Författare? Jaa kanske. Det skulle kunna vara en möjlig dröm. Men vad ska man skriva om som är intressant? En story som andra vill läsa, helst sälja i flera tusen exemplar. I och för sig, hur intressant är det man skriver på bloggen? Detta är bara ännu en ointressant del i vad som händer i livet. Något som alla går igenom. Jag får helt enkelt ta mig en funderare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0