En del människor...

Asså jag förstår verkligen inte hur en del människor tänker. När jag var liten fick jag lära mig vad som var mitt och vad som inte var mitt, och det skulle jag inte röra. Än mindre ta! Vuxna människor som fortfarande inte förstår det måste ju ha någon brist på intelligens eller nånting, för helt klart kan dom ju inte tänka.

Jag var på fest hos min gamla kompis på Erikslund igår och allt var jätteroligt, tills Hanna kommer och säger att all vår dricka var borta. Vi går upp på övervåningen och kollar så att det inte trillat ur påsen (vilket egentligen är ganska omöjligt så länge inte 1 liter vin fått ben). Jag tog min jacka och kollade fickorna, alla öppna men jag är 100 säker på att jag stängde dom. Någon har alltså varit och rotat i våra jackor med! Hanna kollade också och alla hennes kontanter var borta. Som tur var hade dom inte tagit bankomatkort, ID eller busskort, men ändå. Så där stod vi utan dricka, utan kontaner och riktigt förbannade. Själva grejen att någon bara går dit för att ta saker räcker ju för att bli arg. Man gör inte så!

Men även denna gången som alltid annars så lyckas vi göra något dåligt till något bra. Jag och Hanna drog ju självklart från festen och skulle ta bussen in till stan. Ingen av oss var särskilt taggade för krogen så vi sa att vi kan ju åka hem, lägga oss i soffan och kolla på film istället. Jag fick för mig att jag ville ha godis, och kollade på klockan. 22.42 - Hemmakväll stänger om 20 minuter! Vi skulle aldrig hinna in till stan, när jag kom på att dom har ju Hemmakväll i Knalleland med. Men självklart, när vi kom dit, nya öppetider till 21.00. Jaa vad annars kunde vi räkna med en dag som denna?! Jag ringde Robin i hopp om att han var i Knalleland och kunde köra oss till stan, vilket han var! 22.55 kom vi till Hemmakväll i stan för att plocka godis, när Hanna pratar med en kompis som också har fest och ska till Harrys sen. Så med vår stora godispåse i handen gick vi till Jimmy, stannade där en stund och gick sedan till Harrys. Godispåsen fick så klart följa med!

Så ja, en kort sammanfattning. Kvällen började bra, blev usel men slutade väldigt bra. Godispåsen ska jag och Hanna äta upp lite senare. Jag ska åka till henne, se på film och äta pizza, en riktig bakisdag alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0