Goda semlor

När mamma sa att dom ätit semlor på jobbet blev jag också lite sugen. Så jag bad henne åka vägen förbi affären efter jobbet och köpa släta bullar så jag också kunde göra semlor. Nu står dom klara på köksbänken och bara väntar på att bli uppätna.

Som vanligt vill ju alla ha sina semlor olika. Min bror ska absolut inte ha någon mandelmassa i. Jag vill bara ha lite för att smaka och min pappa vill ha mycket. Så jag har gjort tre olika så vi alla får den som vi tycker om. Men, sen kommer ju problemet när man lagt över grädde och satt på locket - vilken semla va till vem? Vilken är det bara grädde i och vilken är det bara lite mandelmassa i? Jag trodde ju att jag hade koll på dom, och det hade jag, tills jag la upp dom på varsit fat och min bror började störa mig. Typiskt! Jaja, vi får väl helt enkelt börja äta och annars byta om vi fått fel.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0