Försenat tåg!

Idag hade jag ställt klockan så att jag skulle vakna halv 7, göra mig i ordning och sedan ta bussen ner till stan för att sedan ta tåget till Varberg. Jag åker ner, köper en tågbiljett och sätter mig och väntar på att tåget ska komma in till stationen. Fem minuter innan tåget ska åka in på stationen kommer en ny tid för ankomst upp på tvrutan - 11.00. Jag tar en titt på klockan, 09.45. Kul! En timme kvar. Jag bestämmer mig för att gå ner till stan, köpa helosan som jag glömde hemma och går även till City för att handla lite frukt och vatten som jag skulle ha på lektionen. Skyndar mig så att jag inte ska missa tåget. Kommer tillbaka till stationen cirka 10.45, sätter mig. En ny tid för tågets ankomst visar sig - 11.20! Ringer en i klassen som bor i Kinna och får reda på att läraren som skulle komma till Varberg inte alls kommer för att hennes tåg är inställt. Så vad gör jag nu? Ja inte åkte jag till skolan i alla fall. Tog bussen hem igen och satte mig framför TVn och åt China mat som blev över från i lördags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0