Det är frågan som jag ställt mig flera gånger nu de senaste dagarna. Varför? Varför lever vi människor i krig när fred istället kan förgylla vår planet. Varför finns hat och sorg, när vi istället kan fyllas av glädje och lycka. Varför? Det finns så många frågor som börjar med just varför, om ändå alla frågor hade ett svar. Varför drabbas vi människor av sjukdomar?

Ännu en gång får vi gå igenom samma sak. Samma sak som vi gick igenom förra gången, oro, sorg, känslan av vad som kommer att hända härnäst, ovissheten. Jag ställer frågan ännu en gång, varför? Kan ju hoppas på att om jag ställer frågan tillräckligt många gånger så kommer jag till slut att få ett svar. Men det vet jag ju att så inte är fallet.

Världen är så orättvis. Det finns så många oskyldiga människor som drabbas av det ena eller andra, hemska saker. Samtidigt är det så stort fokus på hur vi människor ser ut. Vi bantar, gör plastikoperationer och ingrepp för att leva upp till "idealet", när vi egentligen borde lägga fokus på att må bra och ta hand om människorna i vår närhet. 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Jättefint! Och varenda ord är sant.

2011-02-24 @ 17:46:10
Postat av: jos

True, true..



Ja, det gjorde jag! :) Hoppas du haft en bra dag:)

2011-02-24 @ 18:07:56
URL: http://josselita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0